Yhdistys

Yhdistys toimii jäsentensä keskusteluforumina journalistisissa ja talouselämän kysymyksissä. Yhdistyksen jäsenet ovat päätoimisia taloustoimittajia lehdistössä, radiossa, televisiossa ja uutistoimistoissa.

Taloustoimittajat ry on perustettu kerhona 31.5.1948 helsinkiläisessä hotelli Klaus Kurjessa. Mukana perustamassa oli yksitoista henkeä helsinkiläisiä lehtimiehiä, kansantaloustieteilijöitä ja järjestötiedottajia. Kerho toimi vapaamuotoisena vuoteen 1952, jolloin perustettin rekisteröity kerho.

Vuonna 1991 vuosikokous muutti kerhon nimen Taloustoimittajat ry:ksi. Puheenjohtajina 1990- ja 2000-luvuilla ovat olleet Risto Johnson, Tapani Mäkinen, Esko Rantanen, Kristiina Hallman, Helinä Hirvikorpi, Jyri Raivio, Jouko Marttila, Juha Keskinen, Atte Palomäki, Leea Ollikainen, Juhana Rossi, Harri Vänskä, Jyrki Siivonen, Tytti Sulander, Kirsi Turkki ja Jarno Hartikainen.

Nykyisin yhdistyksessä on jäseniä noin 300. Johtokunta hyväksyy jäsenet hakemuksen perusteella.

Jaa sivu: